Obst und Gemüse – Top-Umsatz ist auch auf mittleren Flächen möglich.

Bei der Auswertung der besten O & G-Abteilungen der letzten Jahre durch Gunnar Brune konnte belegt werden, dass auch auf mittlerer Fläche bereits Top-Umsätze erzielt werden können. Die entscheidenden Faktoren dafür sind das Engagement und die Ausbildung der Mitarbeiter, der Aufbau der Abteilung und Sortimente mit kundenrelevantem Mehrwert. Die Auswertung ist Teil der Berichterstattung zum Fruchtpreis 2016 für die besten O & G-Abteilungen durch die RUNDSCHAU für den Lebensmittelhandel 01/2016 (http://www.rundschau.de/fileadmin/epaper/RU_2016-01/#34/z).

English Version
German supermarkets are known for their high level of competitiveness.  They have to compete with a high number of supermarkets in the close environment an fierce competition of the German Discount like Aldi an Lidl. The fresh produce departments, especially fruit an vegetables play a vital role in this game for higher sales and better margins. In a recent study of the best performing fruit an vegetable departments in Germany, it turned out that a mid size department can generate top sales if it is well managed. Key factors are the training level of employees, the in store architecture and the relevance of the assortment. The study has beed conducted by me as a part of the coverage of the „Deutscher Fruchtpreis“ of the leading trade magazine for German Supermarktes the RUNDSCHAU für den Lebensmittelhandel (http://www.rundschau.de/fileadmin/epaper/RU_2016-01/#34/z).

Bildschirmfoto 2016-01-18 um 19.52.11